Sinds vorige week beschik ik over een Yamaha PSR-E303 in m'n muziekpraktijk(je) i.v.m. regelmatige vraag naar keyboardles. In een vergelijkend onderzoek naar de prijs/kwaliteitverhouding eindigt dit (prijsbewuste) keyboard als beste! Nu ben ik nieuwsgierig naar ervaringen van anderen met keyboards in de populaire prijsklasse. Op VO scholen en muziekscholen tref ik meestal duurdere exemplaren aan. Vooral de Roland keyboards van rond de 5000 euro zijn echt heel mooi, maar m'n nieuwe Yamaha PSR-E303 die veel minder kost is ook heel mooi! Sinds kort vorm ik samen met een zanger/gitarist en een basgitarist als toetsenist een gelegenheidsband, waarbij ik de percussie-mogelijkheden van het keyboard als drumstel gebruik. Het keyboard is dan aangesloten op een Fender-versterker.
In dit topic zou ik graag met anderen van gedachte willen wisselen over keyboards, midi, samples, etc. Een afbeelding van m'n Yamaha-keyboard met beschrijving (en de Fender-versterker) vind je op www.hansmusic.nl
Is er iemand die al ervaring heeft met het updaten van een keyboard op internet?
groetjes, Hans